czwartek, 22 grudnia 2016

Zmiany, zmiany c.d.


Chcąc, czy nie chcąc musiałem dzisiaj dodać wpis, bowiem jedna z moich koleżanek powiedziała, że wszystkich Was oszukałem, bowiem nie było dalszego ciągu ostatniego wpisu...


Muszę stwierdzić, że ma racje, ale mam usprawiedliwienie!

Uwierzcie mi, że ostatni natłok spraw zawodowych niestety nie pozwolił mi znaleźć chwili wolnego czasu, aby dodać wpis na bloga.

Muszę przyznać, że ta końcówka roku jest szalona:-)

Ale wróćmy do naszych spraw.... W ostatnim wpisie chciałem jeszcze dodać jak to jest z tymi wyłudzeniami w VAT.

Otóż trzeba przyznać, że ostatnimi czasy bardzo często słyszy się w telewizji, czy radiu, że jakaś zorganizowana grupa przestępcza wyłudziła VAT na kwotę kilku milionów złotych....

Zadajmy, więc sobie pytanie, kto do tego dopuścił? Odpowiedź jest bardzo prosta - pracownicy urzędy skarbowego, ponieważ jeszcze do niedawna było jeszcze  tak, że takim przestępcom podatkowym organy podatkowe bez problemu zwracały VAT (nie dokonywały żadnej weryfikacji w tym zakresie). Oczywiście w ostatnim czasie zmieniło się to podejście, nie mniej jednak problem dostrzegam nie w zorganizowanych grupach przestępczych (chociaż w nich też) ale w działaniach organów podatkowych.

Prawda jest taka: wyłudzaczom zwracają VAT bez problemu, a uczciwym przedsiębiorcom jak np. wystąpią o zwrot VAT w wysokości 500 zł robią problemy!


Czyż nie jest tak?



Paweł Wysiński
Doradca Podatkowy 12751

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz